ERŐHASZNÁLAT KÉPESSÉGEK
Acrobatic recovery: Ha egy effekt miatt a földre zuhansz, akkor egy d20as dobással képes lehetsz talpon maradni, vagy azonnal felugrani.
Weapon focus: Fénykard +1 bónusz támadás.
Greater weapon focus: +1 közelharci támadás dobás a fénykardokkal, ez hozzáadódik az előző szinttel
Követelmény hozzá: Weapon Focus
Force slam: Ezzel a képességgel képes vagy egy célpontot hátra lökni 6méteres körzetben, hacsak nem dobja meg az ellenállást
Advenced force slam: Több célpontot egyidejűleg képes vagy ellökni. Hacsak ellenállásukat meg nem dobják.
Surge: Képessé tesz nagy magasságok megugrására, vagy gyors mozgásra. (dobni kell, attól függ mennyivel gyorsul föl)
Negate energy: Egy támadás, melyet a használó ellen indítanak, az erő segítségével lepattanhat róla, ha megdobja a célszámot. Ez lehet egy pisztolylövés, de magasabb szinten lehet egy fénykard is.
Ahhoz hogy ezt a képességet használni tudd, tudnod kell a támadásról, látnod kell a támadót.
Dark Rage: Dühödté válasz, ahogy az erő sötét oldala keresztüláramlik rajtad, ezzel bónuszt kapva támadásaidon. Amíg ezen képesség hatása alatt állsz, nem tudsz a harcon kívül másra koncentrálni, a körülötted lévő világ szinte megszűnik, ezért cserébe azonban elképesztő elszántsággal rontasz ellenfeledre.
A hatása a harc végéig meghosszabbítható egy erőpont ráfordítással.
Force scream: Egy intenzív szónikus sikolyt hoz létre, mely sötét erővel van átitatva. Minden élőlény 15 km-es körzetben képes hallani a használót. A célpont pedig a sérülés elszenvedése mellett, halláskárosodásban, vagy erősebb használónál akár belső zsigeri sérüléseket is szenvedhet. A sikoly több célpontra is tud sebezni egyszerre.
Egy erőpont felhasználásával tovább lehet csökkenteni a célpont/ok ellenállását.
Lightsaber Throw: Ez is egy harci technika, amikor a kézben tartott fénykardot az ellenfél felé hajítják. Ilyenkor a kard forogva a markolat körül repül a kijelölt cél felé. Az Erőben jártasabbak irányítani is tudják az elhajított fénykardot, és miután eltalálta a célt, akár vissza is térhet a kezükbe.
Improved Lightsaber Trow: Egy erőpont ráfordítással a fénykardot egyszerre több ellenfél ellen indítható. 6 méteres körön belül minden ellenfélre „rápattan”. Egyszerű távolsági támadásnak számít, ha az ellenfél megdobja a kitérést, akkor a támadás felét sebzi rá, ha nem akkor teljeset.
A manőver végeztével a fegyvert vissza lehet „hívni”.
|
FÉNYKARD FORMÁK
1. forma Shii-cho: A legősibb fénykard technika. Még a kardokról a fénykardokra való átállás idején alakult ki, így sok mozdulat visszaidézi ezt a korszakot. A shii-choo kardforma letisztult, egyszerű. A forma mesterei kiemelkedő módon használták a technikát, a nagy átlag aztonban legjobb esetben is csak középszerűnek volt mondható.
A technika egyszerre több ellenfél elleni harcra lett kitalálva, ezért az egy-egy elleni harcra nem alkalmas. Egy ellenfél könnyedén el tudja kerülni, a lassabb nehézkesebb csapásokat.
A nagy és erő csapások miatt egyszerű elveszni a harcban, így nagy önuralomra van szüksége a használónak, hogy megtartsa lélekjelenlétét. Ennek ellenére, ez a forma remekül használható az ellenfelek lefegyverzésére, és ártalmatlanná tételére.
Legyeszerűb formaként, a Shii-Cho az első fénykardforma, melyet a jedijelöltek elsajátítanak.
2. Forma Makashii: A leg párbaj-orientáltabb harcstílus a hét alap stílus közül. Egy olyan időszakban jött létre, mikor a Sithek elleni harc szinte mindennaposnak számított. A stílus célja az első stílus elleni előny megszerzése volt. A Shii-Cho erőteljes, nagy csapásai helyett a Makashii gyors, percíz ütéseken alapult. A technika nagy hangsúlyt fektetett a lefegyverzés elkerülésére, hiszen ez a Shii-Cho forma egyik alapja.
Időzítés, pontosság és ügyesség inkább mint erő a Makashii forma főbb ismertetőjegye. A forma használói rendkívül nyugodtak, és magabiztosak harc közben, így mozgásuk inkább táncra emlékezteti az embert, mint párbajra. Gyakran használnak egyedi markolatú kardokat, melyet speciálisan erre a formára fejlesztettek ki.
7. Forma Juyo: A Juyot tartják a legvérszomlyasabb és veszélyesebb technikának. Azt mondják, a legtöbb dühvel és sötét oldali érzésekkelkel fűtött technika, mely könnyen a sötét oldalra vezeti használóit. A legnehezebb és legtöbb erőfeszítést megkivánó technikakén is ismert. A tehcnika egyik nagy előnye, hogy megjósolhatatlan. Használója váratlan és veszélyes. Ugyan a forma nem olyan látványos, mint az ataru, mégis nagyobb energia rejlik benne, mivel a használóját sokkal könnyedebben ragadják magával érzései, és egy mélyebb kötődési szintre képes jutni a formával.
Trákata: A Trákata a fénykard megfelelő pillanatban való ki- és bekapcsolásán alapuló technika. Az általános taktikához képest, - mely a szemtől szemben való küzdelem - a Trákata más irányból közelíti meg a harcot. A technika lényege, hogy használója az ellenfél védelmét átlépve, a fénykard újraaktiválásával vigyen be csapást.
A sithek számára a technika nehezen használható, hiszen ők a szenvedély és a dühből merítve szinte eszüket vesztve harcolnak. Ha azonban a használó képes megtartani lélekjelenlétét, a Trákata egy igen veszélyes technikává válik.
Jar'Kai: Kétkezes fénykard harc. A stílus a domináns kezet támadásra, a másik kezet pedig védekezésre, hárításra használja, De nem ritka, hogy a használó mindkét kezét támadásra vagy védekezésre használja. A technika másik előnye, hogy a kardforgató képessé válik egyszerre több ellenfé ellen való küzdelemre.
Azonban nincs előny hátrány nélkül. A technika nagy gyengéje, hogy a használó sem a védekezésbe sem a támadásba nem tudja teljes erejét belevinni úgy, mintha kétkezes fénykardot használna. Figyelme pedig folyamatosan megosztott, mely a gyakorlatlanabb használó életébe is kerülhet.
Ismert Jar'Kai technikák gyakran tartalmazták a "Forgószél" nevű technikát, mely a két kard körbe mozgatása után kapta a nevét.
|